Lange reis... - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu Lange reis... - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu

Lange reis...

Door: Jeppe

Blijf op de hoogte en volg Jeppe

26 Januari 2016 | Thailand, Banglumpoo

Hier weer een stukje van wat we allemaal hebben gedaan tijdens de reis.

Vrijdag hebben we een fietstocht gedaan, 12 km door bangkok heen fietsen. Eerst twijfelde we of we dit wel moesten doen. Het verkeer in bangkok is opzich niet heel georganiseerd en iedereen rijd overal en nergens.. toch hebben we mee gedaan aan de tour.
We zijn er met de tuktuk naartoe gereden, deze zijn meestal veel sneller dan de taxi's, eenmaal aangekomen bij covankessel moesten we nog even wachten op de rest van de groep.
Er kwam een man binnen lopen in een geel shirtje (de kleur van het bedrijf ) en begroet ons met, goeie middag zijn jullie er allemaal klaar voor. De lange man genaamd frits was vandaag onze tourgids! Heel handig want de meeste mensen praten hier niet heel goed engels.
De tour was in 1 woord fantastisch. We kwamen weer op stukken waar je normaal als toerist niet komt. De kleine straatjes, tussen de huizen door, zo dicht dat je bij de mensen naar binnen kon fietsen.

Zaterdag begon het drama, we hadden een treinticket geboekt van bangkok naar koh samui. We hadden een privé hokje in de trein waar we ook moesten slapen (savonds werdt er een stapelbed uit geklapt) uiteraard sliep dit super lekker, want je hoorde gelukkig helemaal niks van de trein.... Dus als ik bij elkaar 2 uur heb geslapen was het veel.
om 4 uur werden we wakker gemaakt dat we er uit moesten. Op het station stond een busje op ons te wachten die ons (dacht ik) naar de boot zou brengen.. fout dus.  Dit busje bracht ons naar een afgelegen plek waar we moeten wachten. 2.30uur later kwam er een bus die ons naar de boot bracht, maar ook hier moesten we een uur wachten. Redelijk gesloopt gingen we op de boot zitten waar we ook nog eens anderhalf uur op moesten zitten. Eindelijk aangekomen bij het hotel werd ons verteld dat we een upgrade hadden gekregen en dat we aan de zee zaten! Prima dus.
Jammer genoeg was het allemaal te mooi. Want de volgende dag stormde het zo hard dat er geen strand meer was. En het halve strand in het zwembad lag.. helaas

Op dit moment zitten we in chaweng op koh samui. Vanavond gaan we opstap omdat renske 20 wordt.

Ik ben vast de helft vergeten te vertellen, dus dat komt ooit nog wel eens...

• 26 Januari 2016 - 15:11

Dineke:

En hoe is het weer nu?? Beetje beter hoop ik.

• 26 Januari 2016 - 22:44

Josje:

Super leuk!!! En gefeliciteerd Renske!
    Xx

• 28 Januari 2016 - 15:39

Maartje:

Hallo Jeppe
    Nou jij maakt nog eens wat mee, zo te lezen verveel je je geen moment. Het lijkt me een hele belevenis daar. Hier in Groningen is het koud en guur. Hoef pas in maart weer aan het werk, dus beleef nu even helemaal niets. Maar vind het wel leuk om jouw belevenissen te volgen.