Bali, chiang mai, bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu Bali, chiang mai, bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu

Bali, chiang mai, bangkok

Door: Jeppe

Blijf op de hoogte en volg Jeppe

28 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

De dagen vliegen hier echt voorbij, zo kom je er weer achter dat je al een tijdje niks geschreven hebt.

Op de gili eilanden hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan. Op het strand gelegen... en op het strand gelegen.
Wel hebben we sportief gedaan en het eiland rond gefietst. Oké dit was in een half uur te doen maar toch.

na een paar dagen zijn we weer terug gegaan naar kuta (bali).
De autoritten blijven toch iets vreemds. Iedereen toetert naar elkaar. En ze maken hier van een 2baans weg, een 4baansweg . Onze chauffeur heeft (ja we verveelden ons)  113 getoeterd dus €370 x 113 = €41,810 en 4x door rood gereden €230 x 4 = €920 komt op een bedrag uit van €42,730. Omgerekend is dat 1.670.695 thaise bath....

In kuta aangekomen zijn we naar het winkelcentrum gelopen en hebben we daar een beetje rond gelopen.
Op de vrijdag zijn we naar de skygarden gegaan, een bekend groot uitgaansgelegenheid, en groot was het zeker. Na een fijn avondje te hebben gehad liepen we terug naar de kamer. Onderweg werden we door een andere toerist gewaarschuwd dat we onze telefoons op zak moesten houden in verband met de maffia hier. Oké zal wel.. maar toch luister je er na.
En gelukkig maar want nog geen 5 minuten later kwam er iemand naast ons rijden en vroeg of we vervoer wilde. Nee want we moesten nog maar 300 meter lopen ofzo. De man, oké broekie reed een paar meter door waar nog 8 andere stonden. En ze gingen midden op de stoep staan. Ja dit kon wel eens foute boel zijn. Maarja achter ons stonden ook al mensen dus we moesten door lopen. Gaat er opeens een knul voor me staan die net boven mn kin uit komt. En begon aan mn broekzakken te voelen. Ik ben geen held, maar dit jochie kon me toch niks maken dus heb hem vriendelijk aan de kant geduwd en ben door gelopen. Renske stond nog wel tussen de groep dus ben terug gelopen en heb renske mee genomen. Gelukkig kwamen ze niet achter ons aan, wat ik eigenlijk wel verwacht had.

De reis terug naar Bangkok duurde maarliefst 10 uur. Niet omdat bangkok zo ver is, maar omdat we 5 uur moesten wachten op Singapore.

In bangkok aangekomen snel naar de kamer en slapen, want de volgende ochtend moesten we vroeg bij hèt station zijn. Voor de reis van ongv 12 uur maar chiang mai.
1 woord: DRAMA. Bijna 12 uur lang stil zitten in de trein is niks voor mij.
Komen ze met eten aan. Rijst en een vloeibaar iets. Opzich niks mis mee. Maar in een trein die als botsauto's heen en weer gaat. Is iets vloeibaars eten zeer lastig.

Chiang mai is echt een onwijs mooie stad. De sfeer is veel rustiger dan in bangkok.
We zijn hier 5 nachten geweest. De 1e avond zijn we over de sunday night market gelopen. Een straat van 1 km lang met alleen maar markt en eet kraampjes.

We zijn naar de Wat Phrathat Doi Suthep。双龍寺 gereden (taxi). Dit is een tempel boven op een berg, met een onwijs mooi uitzicht over chiang mai.

Ze hadden ook een dierentuin dus ja.. daar ook maar even een dag rond gelopen. Ze hadden wel veel verschillende soorten dieren. Voor de panda moest je extra betalen... maarja we zijn er toch en zo krijg je de kans niet om een panda te zien.

elke avond gingen we naar de night market waar je heerlijk kon eten en waar genoeg te doen is. Zo hebben we een avondje gekeken bij het boksen. Nou heb ik niet veel met boksen, maar het was leuk.

Maar 1 avond! De ladyboys avond! Dit was echt fantastisch. Een cabaret/dans avond met alleen maar ladyboys. Bij sommige moet je echt 10x kijken wil je ontdekken dat het een man is. Maar bij een paar... die hebben lichamen! Dat vindt je in Nederland niet vaak.
Dit was denk ik wel 1 van de leukste avonden van deze reis. (Foto's staan op Facebook onder de map chiang mai)

Uiteraard moesten we ook weer met de trein terug naar Bangkok.  Gelukkig hadden we een nachttrein dus hadden we een bed, waar je niet te veel moest draaien anders lag je er naast.
Met maximaal 3 uur slaap kwamen we rond half 6 aan in bangkok. Snel een tuk tuk gezocht en naar het hotel gereden.
We hadden aangevraagd of we eerder er in mochten, want ja we kwamen redelijk vroeg aan.
Maar helaas konden ze eerst onze

Reservering niet vinden. En werdt ons gezegd dat we pas na 12 uur konden inchecken. Dat is dus nog... 6uur wachten.
Maar de kamer die wij hadden geboekt waren allemaal bezet. Dus ze hadden ook geen andere keus en moesten eerst wachten op de uitcheck. (Als je zelf in de toerisme werkt krijg je hier begrip voor)

Rond 10 uur konden we gelukkig in onze kamer en hebben we de hele dag lui aan het zwembad gehangen.
Savonds zijn we met de tuktuk naar Khao San Road gereden. DE backpackers straat van bangkok. Ja het was wel gezellig en leuk. Maar dat dit nou echt zo speciaal was... Nee niet echt.

Ik vergeet Altijd de helft volgens mij om op te schrijven. Op de foto's merk je wel als ik iets vergeten ben..