Bali en gili - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu Bali en gili - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu

Bali en gili

Door: Jeppe

Blijf op de hoogte en volg Jeppe

16 Februari 2016 | Indonesië, Denpasar

En dan kom je er achter dat je al bijna 2 weken niks meer hebt geschreven, dus zal ik de 2 weken maar snel samenvatten.

De 2e nacht in kuta hebben we een stuk beter geslapen, gelukkig geen last meer gehad van beestjes in het bed. WT trouwens ontiegelijk jeukte een paar dagen lang.

Na kuta zijn we met de taxi naar ubud gereisd. Dit ligt redelijk in het midden van bali, en dat was te merken ook. Overal om ons heen waren rijstvelden te zien en het was allemaal groen.
Ook al ligt ubud redelijk afgelegen, toch is het een behoorlijk toeristisch dorpje. Heel veel kleding winkels en souvenirs winkeltjes.
In ubud hebben ze ook monkey Forrest. De naam zegt het al, een bos vol met agressieve apen. Uiteraard zijn we hier wel naar binnen gegaan om het te bewonderen.

Na ubud zijn we afgereisd naar Sanur, een stuk minder toeristisch waardoor het ook gelijk een stuk goedkoper is.
Jammer genoeg was het slecht weer toen we aan kwamen dus de 1e dag hebben we vrij weinig gedaan. De 2e en 3e dag hebben we scooters gehuurd en zijn we een beetje rond gaan touren. het verkeer op bali is echt een drama, alles rijd door elkaar heen en iedereen gebruikt zijn of haar toeter goed. Ook leuk als je opeens bij een tolweg komt te staan en je niet om kunt keren. Dus maar betalen en door rijden.
Maar gelukkig hebben we dit allemaal overleeft.

Na sanur zijn we naar candidasa gereden. Een klein mooi dorpje aan de zee. Alleen jammer genoeg regende het weer de hele dag. Dus hier hebben we niet heel veel beleeft, beetje rond gelopen om te kijken wat er te doen was.

Vanaf candidasa zijn we naar lovina gereden met rikky de taxi chauffeur. 2.5uur rijden. Onderweg zijn we gestopt bij een tempel waar we even onze benen konden strekken en wat foto's konden maken. Onderweg Wilde Rikky alles van ons weten. Was een knul van 20 dus was wel gezellig.
Aangekomen in lovina zijn we het dorpje wat gaan bekijken en gaan slapen.
De volgende dag hebben we weer de hele dag binnen gezeten omdat het echt keihard regende. Maar ook Omdat we onze krachten wilde sparen voor de avond. We werden namelijk om 01:30 opgehaald om vervolgens 2 uur in de auto te zitten. Om een vulkaan te gaan beklimmen. Rond 4 uur zijn we begonnen met de klim. Het begin ging goed, wel redelijk omhoog, maar het was te doen.
Maar toen kwamen we in het bos, drama! Het was warm, glad, donker.... maar het was nog wel te doen. Maar het laatste stuk was echt verschrikkelijk, je moest van rots blok naar rots blok stappen. En het ging heel stijl omhoog. MAAR we hebben het gered, en hebben de top bereikt, en wat een waanzinnig uitzicht hadden we hier. Met een mooie zonsopgang erbij. Na een lunchpakket en een ei (gekookt in het stoom van de vulkaan) gingen we weer naar beneden. Dit was net zo erg als de heenweg. Wel liepen we een andere route, maar hèt was allemaal los zand. Dus je gleed meer dan dat je kon lopen.
Eenmaal aangekomen beneden zijn we gelijk door gegaan naar een hotspring en hebben we hier heerlijk uitgerust. Maar we moesten ook nog 2 uur terug in de auto.
Weer in lovina aangekomen zijn we beide meteen in slaap gevallen op bed.

Na lovina zijn we terug gekeerd naar kuta ( weer 2 uur in de taxi) en hebben hier 2 nachten overnacht. Om vervolgens naar de gili eilanden te varen. Dit is de plek waar ik op dit moment ook nog zit.
Wat een prachtig eiland is dit. Net zo mooi als de plaatjes op Google van de perfecte stranden en helder blauwe zeeën.
Vandaag heerlijk gesnorkeld en aan het strand gelegen. Het snorkelen was onwijs mooi! Super veel gekleurde vissen (foto's volgens snel). Ook schijnen er hier vaak schildpadden te zwemmen. Deze hebben we nog niet gezien, maar we hebben nog 2 dagen.

Ik ben vast iets vergeten wat we hebben gedaan deze 2 weken. Maar dit kon ik me zo snel nog herrineren.

Reacties zijn altijd leuk om te lezen!