Wat een mooie stad! - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu Wat een mooie stad! - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu

Wat een mooie stad!

Door: Jeppe

Blijf op de hoogte en volg Jeppe

21 Januari 2016 | Thailand, Banglumpoo

Jemig wat is bangkok toch een vreemde maar super mooie stad.
eerst loop je tussen al het drukke en vieze verkeer. En je steekt de rivier over en het is een oase van rust, heerlijk!

Ik ga het kort proberen te houden met alles wat we hebben gedaan.
Dinsdag zijn we met een organisatie mee geweest met een boottocht van 5 uur, dit was echt een onvergetelijke tocht. We begonnen met een longtail boot over het kanaal heen en door de kleinere kanaaltjes.
Langs kleine huisjes waar je zo naar binnen kon kijken. Alle mensen die bij hun huis zaten zwaaiden allemaal vriendelijk.
Na een tijdje in de longtail boot te hebben gezeten zijn we overgestapt naar de james bond boot ( raket boot). Deze ging redelijk snel. We hebben een top bereikt van 61.5km per uur. Dit ging tussen alle huisjes door in kanaaltjes van ongveer 10 meter breed, 1 woord geniaal!
We maakten tussenstops bij tempels en marktjes waar we konden eten.
Ook zijn we naar een grote markt geweest waar echt van werd verkocht. Koeientongen, schildpadden, kikkers, koeienlevers/magen en veel vis. Wat me het meeste opviel is dat het grootste deel van de dieren nog leefde. Dus de vissen lagen te spartelen in een grote bak.

Woensdag zijn we naar de liggende boeddha geweest. Ook wel wat pho genaamd. Dit is een 46meter lange boeddha die binnenin een gebouw ligt (foto's volgen).
Om het gebouw waren ook nog allemaal andere gebouwen met verschillende boeddha's er in.
Best indrukwekkend om dit allemaal te zien. Vooral dr monniken die hier rond liepen, en in de tempels gingen bidden.

Donderdag hebben we niet heel veel gedaan, relax dagje. In de ochtend zijn we trein tickets gaan halen voor onze tocht zaterdag naar koh samui.
Buiten het hotel kwam er gelijk een mannetje naar ons toe. Die wilde ons wel naar het station brengen en ons helpen met de tickets. En daarna weer terug brengen naar het hotel. Eerst vertrouwende ik het niet, want had van deze oplichting gehoord. Maar dit mannetje kwam wel eerlijk over, dat bleek ook. Want we hebben een normale prijs betaald voor onze tickets.
Voor de rest hebben we vandaag lekker gebakken aan het zwembad.

• 21 Januari 2016 - 16:06

Maatje Leerling:

hey Jippie wat fijn dat je het daar naar je zin hebt. Bob zei ook al dat het een prachtig land is.
    Ik hoop dat je nog heel veel kooie dingen mag bewonderen, zal je in elk geval blijven volgen.
    groetjes maartje

• 24 Januari 2016 - 12:49

John Damsma :

Mooie verhalen Jeppe! Veel water blijven drinken, scheelt je een hoop ellende. Geniet!