Door bangkok heen - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu Door bangkok heen - Reisverslag uit Banglumpoo, Thailand van Jeppe Gorter - WaarBenJij.nu

Door bangkok heen

Door: Jeppe

Blijf op de hoogte en volg Jeppe

19 Januari 2016 | Thailand, Banglumpoo

Na een te warme nacht met weinig slaap wakker geworden om weer een dag vol hectiek mee te maken in bangkok.

Als eerste beginnen we de ochtend met het ontbijt. Waar we overnachten hebben we ontbijt inbegrepen, net zoals de rest van de gasten. Het onbijt is van 6 tot 10, rond half 10 loopt er iemand rond met een veel te harde bel en een bordje dat het onbijt sluit om 10 uur...
Het ontbijt is echt prima! Croissants, mini pannenkoekjes, ei.. en ook rijst en bami, dit heb ik overgeslagen want dat lijkt me sochtends niet echt fijn.

Vandaag gaan we naar een dierentuin  ongeveer 30 minuten hier vandaan. We hebben besloten om dit lopend te gaan doen, zodat we wat meer van bangkok konden zien.
Na 50 meter lopen was ik al doorweekt van het zweet. Vergeten te vertellen, maar de gevoelstemperatuur lag vandaag rond de 44 graden. Zonder wind...
Het verkeer is echt een DRAMA, er rijden heel veel auto's,brommers,bussen en niet te vergeten de gevaarlijke tuktuks.
Als je wilde oversteken moest je ongeveer 10 minuten wachten totdat je mocht lopen.
Bij 1 oversteek plaats stond er opeens politie midden op het kruispunt en kwam er een konvooi aanrijden. Veel politie auto's met ertussenin geblindeerde auto's.
Opzich niet heel spannend maar daarom was het wel wat drukker geworden op het kruispunt. Het was zo druk dat we niet konden oversteken( ja er was wel eens stoplicht) maar die ging niet op groen. Een man op een scooter gebaarde met z'n hand dat we konden gaan lopen. Dus ik denk prima ik ga lopen... begint in 1 keer al het verkeer te rijden. Sta je dan tussen het verkeer. Ik als een malle rennen naar het midden van de weg, waardoor ik bijna aangereden werd door een taxi. Sta je dan... moest ik alsnog een weg deel oversteken. Maar nu kwamen ze van de andere kant. Ohja, en renske die stond nogsteeds op dezelfde plek als eerst... na ongeveer 10 minuten verkeer dat voorbij reed rende we als een gek naar de overkant.

Aangekomen in de dierentuin hebben we veel water gekocht en zijn we door het park gaan lopen.
We kwamen allemaal kleine kinderen tegen in uniform( waarschijnlijk een dagje weg met school). Ik had het idee dat de kinderen ons leuker vonden dan de dieren. Ze zwaaiden en lachte allemaal vriendelijk naar ons. En toen we terug zwaaide werdt de glimlach alleen maar groter.

Verder zijn we (omdat we al een eind hadden gelopen) verder het park gaan bekijken in een treintje die door het hele park heen reed! Prima te doen voor 0.60cent per persoon. Het was een dierentuin zoals we die in Nederland ook gewendt zijn, met olifanten, giraffen, zebra's alles wat je maar kan bedenken. Ze hadden zelfs een egel! Blijkbaar heel speciaal hier.

De terug weg hadden we niet veel zin om nog te gaan lopen. En hebben we een tuktuk genomen. Opgevouwen achter de bestuurder zit je dan. En jemig! Wat gaan die dingen hard door het verkeer heen! Maar wel een hele belevenis.

Verder hebben we het rustig aan gedaan en wat gezwommen in het zwembad.

• 21 Januari 2016 - 08:39

Josje: